[ Pobierz całość w formacie PDF ]
. Wysokość bloku  określa wysokość każdego fragmentu układanki. Maksymalne przesunięcie  ustala odległość pomiędzy fragmentamiukładanki.Efekt Bloki działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem 48-bitowegoRGB, 16-bitowego trybu ze skalą szarości i czarno-białego.Jeśli obrazek zawiera obiekty, które nie są scalone z tłem, należy w okniedokowanym Obiekty włączyć przycisk  Zablokuj przezroczystość obiektu.W przeciwnym razie w oknie dialogowym efektu nie będzie dostępna opcjawypełniania pustych obszarów obrazka.Aby określić wymiary bloków, można także wpisać odpowiednie wartościw polach  Szerokość bloku i  Wysokość bloku.Aby wartości w polach  Szerokość bloku i  Wysokość bloku były identyczne,należy włączyć przycisk blokowania.Puste obszary można wypełnić kolorem wybranym z obrazka za pomocąnarzędzia  Pipeta.Praca z mapami bitowymi 687 Stosowanie efektu PrzemieszczenieEfekt Przemieszczenie analizuje wartość koloru pikseli w dwóch obrazkach,a następnie przemieszcza aktywny obrazek zgodnie z mapą przemieszczeń.Mapaprzemieszczeń to obrazek, który wyznacza sposób, w jaki piksele oryginalnegoobrazka są zmieniane podczas stosowania tego efektu.Wartości z mapyprzemieszczeń pojawiają się na obrazku jako formy, kolory i zniekształcenia.Aby zastosować efekt Przemieszczenie:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż poleceniePrzemieszczenie.3 Naciśnij przycisk ładowania.4 Wybierz obrazek mapy bitowej, którego chcesz użyć jako mapę przemieszczeńi naciśnij przycisk  Otwórz.5 W sekcji  Tryb skalowania wybierz jedną z opcji: Sasiadująco  powtarza obrazek mapy przemieszczeń na całym obszarzeoryginalnego obrazka. Rozciągnij i dopasuj  używa pojedynczego obrazka mapy przemieszczeńrozciągniętego na całym obszarze oryginalnego obrazka.6 Z listy  Obszary niezdefiniowane wybierz jedną z pozycji: Powtórz krawędzie  rozciąga krawędzie obrazka, tak że wypełniająodsłoniete obszary. Zawinięcie  wypełnia odsłoniete obszary przeciwległą stroną obrazka.7 Przesuń następujące suwaki, aby określić siłę przemieszczenia: W poziomie  przesuwa obrazek w poziomie od lewej do prawej. W pionie  przesuwa obrazek w pionie od góry do dołu.688 CorelDRAW: Rozdział 11 Efekt Przemieszczenie działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem48-bitowego RGB, 16-bitowego trybu ze skalą szarości i czarno-białego.Pozycje  Powtórz krawędzie i  Zawinięcie na liście  Obszaryniezdefiniowane dostępne są tylko wtedy, gdy wszystkie obiekty są scalonez tłem obrazka.Aby określić siłę przemieszczenia w poziomie i w pionie, można także wpisaćodpowiednie wartości w polach  W poziomie i  W pionie.Stosowanie efektu PrzesunięcieEfekt Przesunięcie przesuwa całą mapę bitową zgodnie z określonymiwartościami.Efektem przesunięcia obrazka jest powstanie pustych obszarów.Można je wypełnić innym fragmentem obrazka albo wybranym kolorem.Aby zastosować efekt Przesunięcie:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż poleceniePrzesunięcie.3 Przesuń suwaki  W poziomie i  W pionie , aby określić odległośćprzesunięcia mapy bitowej.Zaznacz pole wyboru  Przesunięcie względne , aby ustawić suwaki.4 W sekcji  Obszary niezdefiniowane wybierz jedną z opcji: Zawinięcie  zawija obrazek podczas przesuwania, tworząc efektkafelków.Opcja ta pozwala sprawdzać wygląd krawędzi mapy bitowej, którama być wykorzystana jako tekstura, tło dokumentu internetowego lubtapeta pulpitu Windows.Praca z mapami bitowymi 689  Powtórz krawędzie  wypełnia przestrzeń powstałą w wynikuprzesunięcia mapy bitowej kolorem występującym na krawędzi obrazka.Powoduje to efekt rozciągnięcia. Inny kolor  wypełnia odsłonięte obszary kolorem wybranym za pomocąselektora kolorów.Efekt Przesunięcie działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiemczarno-białego.Aby określić przesunięcie w poziomie lub w pionie, można także wpisaćodpowiednie wartości w polach  W poziomie i  W pionie.Odsłonięte obszary można też wypełnić kolorem wybranym z obrazka zapomocą narzędzia  Pipeta.Stosowanie efektu ZiarnistośćEfekt Ziarnistość powoduje dzielenie mapy bitowej na kwadratowe, prostokątnelub okrągłe komórki.Użycie opcji  Kwadratowy lub  Prostokątny spowodujenadanie obrazkowi wyrazistego,  cyfrowego wyglądu, natomiast opcja Promieniowy spowoduje, że mapa bitowa upodobni się do pajęczyny.Aby zastosować efekt Ziarnistość:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż polecenieZiarnistość.3 W sekcji  Tryb ziarnistości wybierz jedną z opcji:690 CorelDRAW: Rozdział 11  Kwadratowy  zachowuje jednakowe wartości  Wysokość i  Szerokośćdla bloków. Prostokątny  umożliwia wybór niezależnych wartości  Wysokośći  Szerokość dla bloków. Promieniowy  tworzy piksele poczynając od punktu środkowegopromieniście na zewnątrz.Aby ustalić położenie punktu środkowego,naciśnij przycisk ustawiania środka.4 Przesuń suwaki  Szerokość i  Wysokość , aby określić wielkość bloków.Efekt ustawionego wymiaru bloków pikseli jest zależny od wielkości mapybitowej.Wartość 10 na małej mapie bitowej powoduje utworzenie dużychbloków pikseli, a na dużej mapie bitowej  małych bloków pikseli.5 Przesuń suwak  Krycie , aby określić przezroczystość pikseli.Większe wartości powodują, że bloki przysłaniają mapę bitową, przymniejszych wartościach mapa bitowa jest widoczna przez bloki.Efekt Ziarnistość działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem trybuz paletą kolorów i czarno-białego.Stosowanie efektu MarszczenieEfekt Marszczenie zniekształca obrazek przez dodanie fal.Siła pierwszej faliwpływa na wygięcie obrazka, a dodanie jeszcze jednej, prostopadłej fali zwiększajego zniekształcenie.Aby zastosować efekt Marszczenie:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż polecenieMarszczenie.Praca z mapami bitowymi 691 3 W sekcji  Fala pierwotna przesuń następujące suwaki: Okres  ustawia okres fali. Amplituda  ustawia wysokość fali.4 Aby utworzyć falę prostopadłą, zaznacz pole wyboru  Fala prostopadła.5 Przesuń suwak  Amplituda fali prostopadłej , aby określić intensywność faliprostopadłej.6 Aby fale miały postrzępione krawędzie, zaznacz pole wyboru  Zniekształcaniemarszczenia.7 Użyj pokrętła  Kąt , aby ustalić kąt fali.Efekt Marszczenie działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem48-bitowego RGB, 16-bitowego trybu ze skalą szarości i czarno-białego.Aby określić okres, wysokość, intensywność i kąt, można także wpisaćodpowiednie wartości w polach  Okres ,  Amplituda ,  Amplituda faliprostopadłej i  Kąt [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szamanka888.keep.pl