[ Pobierz całość w formacie PDF ]
. Wysokość bloku określa wysokość każdego fragmentu układanki. Maksymalne przesunięcie ustala odległość pomiędzy fragmentamiukładanki.Efekt Bloki działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem 48-bitowegoRGB, 16-bitowego trybu ze skalą szarości i czarno-białego.Jeśli obrazek zawiera obiekty, które nie są scalone z tłem, należy w okniedokowanym Obiekty włączyć przycisk Zablokuj przezroczystość obiektu.W przeciwnym razie w oknie dialogowym efektu nie będzie dostępna opcjawypełniania pustych obszarów obrazka.Aby określić wymiary bloków, można także wpisać odpowiednie wartościw polach Szerokość bloku i Wysokość bloku.Aby wartości w polach Szerokość bloku i Wysokość bloku były identyczne,należy włączyć przycisk blokowania.Puste obszary można wypełnić kolorem wybranym z obrazka za pomocąnarzędzia Pipeta.Praca z mapami bitowymi 687Stosowanie efektu PrzemieszczenieEfekt Przemieszczenie analizuje wartość koloru pikseli w dwóch obrazkach,a następnie przemieszcza aktywny obrazek zgodnie z mapą przemieszczeń.Mapaprzemieszczeń to obrazek, który wyznacza sposób, w jaki piksele oryginalnegoobrazka są zmieniane podczas stosowania tego efektu.Wartości z mapyprzemieszczeń pojawiają się na obrazku jako formy, kolory i zniekształcenia.Aby zastosować efekt Przemieszczenie:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż poleceniePrzemieszczenie.3 Naciśnij przycisk ładowania.4 Wybierz obrazek mapy bitowej, którego chcesz użyć jako mapę przemieszczeńi naciśnij przycisk Otwórz.5 W sekcji Tryb skalowania wybierz jedną z opcji: Sasiadująco powtarza obrazek mapy przemieszczeń na całym obszarzeoryginalnego obrazka. Rozciągnij i dopasuj używa pojedynczego obrazka mapy przemieszczeńrozciągniętego na całym obszarze oryginalnego obrazka.6 Z listy Obszary niezdefiniowane wybierz jedną z pozycji: Powtórz krawędzie rozciąga krawędzie obrazka, tak że wypełniająodsłoniete obszary. Zawinięcie wypełnia odsłoniete obszary przeciwległą stroną obrazka.7 Przesuń następujące suwaki, aby określić siłę przemieszczenia: W poziomie przesuwa obrazek w poziomie od lewej do prawej. W pionie przesuwa obrazek w pionie od góry do dołu.688 CorelDRAW: Rozdział 11 Efekt Przemieszczenie działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem48-bitowego RGB, 16-bitowego trybu ze skalą szarości i czarno-białego.Pozycje Powtórz krawędzie i Zawinięcie na liście Obszaryniezdefiniowane dostępne są tylko wtedy, gdy wszystkie obiekty są scalonez tłem obrazka.Aby określić siłę przemieszczenia w poziomie i w pionie, można także wpisaćodpowiednie wartości w polach W poziomie i W pionie.Stosowanie efektu PrzesunięcieEfekt Przesunięcie przesuwa całą mapę bitową zgodnie z określonymiwartościami.Efektem przesunięcia obrazka jest powstanie pustych obszarów.Można je wypełnić innym fragmentem obrazka albo wybranym kolorem.Aby zastosować efekt Przesunięcie:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż poleceniePrzesunięcie.3 Przesuń suwaki W poziomie i W pionie , aby określić odległośćprzesunięcia mapy bitowej.Zaznacz pole wyboru Przesunięcie względne , aby ustawić suwaki.4 W sekcji Obszary niezdefiniowane wybierz jedną z opcji: Zawinięcie zawija obrazek podczas przesuwania, tworząc efektkafelków.Opcja ta pozwala sprawdzać wygląd krawędzi mapy bitowej, którama być wykorzystana jako tekstura, tło dokumentu internetowego lubtapeta pulpitu Windows.Praca z mapami bitowymi 689 Powtórz krawędzie wypełnia przestrzeń powstałą w wynikuprzesunięcia mapy bitowej kolorem występującym na krawędzi obrazka.Powoduje to efekt rozciągnięcia. Inny kolor wypełnia odsłonięte obszary kolorem wybranym za pomocąselektora kolorów.Efekt Przesunięcie działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiemczarno-białego.Aby określić przesunięcie w poziomie lub w pionie, można także wpisaćodpowiednie wartości w polach W poziomie i W pionie.Odsłonięte obszary można też wypełnić kolorem wybranym z obrazka zapomocą narzędzia Pipeta.Stosowanie efektu ZiarnistośćEfekt Ziarnistość powoduje dzielenie mapy bitowej na kwadratowe, prostokątnelub okrągłe komórki.Użycie opcji Kwadratowy lub Prostokątny spowodujenadanie obrazkowi wyrazistego, cyfrowego wyglądu, natomiast opcja Promieniowy spowoduje, że mapa bitowa upodobni się do pajęczyny.Aby zastosować efekt Ziarnistość:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż polecenieZiarnistość.3 W sekcji Tryb ziarnistości wybierz jedną z opcji:690 CorelDRAW: Rozdział 11 Kwadratowy zachowuje jednakowe wartości Wysokość i Szerokośćdla bloków. Prostokątny umożliwia wybór niezależnych wartości Wysokośći Szerokość dla bloków. Promieniowy tworzy piksele poczynając od punktu środkowegopromieniście na zewnątrz.Aby ustalić położenie punktu środkowego,naciśnij przycisk ustawiania środka.4 Przesuń suwaki Szerokość i Wysokość , aby określić wielkość bloków.Efekt ustawionego wymiaru bloków pikseli jest zależny od wielkości mapybitowej.Wartość 10 na małej mapie bitowej powoduje utworzenie dużychbloków pikseli, a na dużej mapie bitowej małych bloków pikseli.5 Przesuń suwak Krycie , aby określić przezroczystość pikseli.Większe wartości powodują, że bloki przysłaniają mapę bitową, przymniejszych wartościach mapa bitowa jest widoczna przez bloki.Efekt Ziarnistość działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem trybuz paletą kolorów i czarno-białego.Stosowanie efektu MarszczenieEfekt Marszczenie zniekształca obrazek przez dodanie fal.Siła pierwszej faliwpływa na wygięcie obrazka, a dodanie jeszcze jednej, prostopadłej fali zwiększajego zniekształcenie.Aby zastosować efekt Marszczenie:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż polecenieMarszczenie.Praca z mapami bitowymi 6913 W sekcji Fala pierwotna przesuń następujące suwaki: Okres ustawia okres fali. Amplituda ustawia wysokość fali.4 Aby utworzyć falę prostopadłą, zaznacz pole wyboru Fala prostopadła.5 Przesuń suwak Amplituda fali prostopadłej , aby określić intensywność faliprostopadłej.6 Aby fale miały postrzępione krawędzie, zaznacz pole wyboru Zniekształcaniemarszczenia.7 Użyj pokrętła Kąt , aby ustalić kąt fali.Efekt Marszczenie działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem48-bitowego RGB, 16-bitowego trybu ze skalą szarości i czarno-białego.Aby określić okres, wysokość, intensywność i kąt, można także wpisaćodpowiednie wartości w polach Okres , Amplituda , Amplituda faliprostopadłej i Kąt
[ Pobierz całość w formacie PDF ]